HP Mini 2140 Discussion Discussion on the HP Mini 2140.

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2009, 01:51 AM   #1 (permalink)
Junior Member

Default Best Media Player for a HP Mini 2140

Hi, I have a HP Mini 2140 with Windows XP Home Edition SP3, a Intel Atom 1.60ghz, with 1 gb of ram and 160gb hard disk. I would like to play videos (movies, series, etc) and I wonder wich player use less memory or work better with this netbook?
Thank you.
sonyleo is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2009, 03:49 AM   #2 (permalink)
Senior Member

Send a message via MSN to fauxpas

The likely contenders are VLC player and Media Player Classic (MPC).

I have the 2133 with via processor and ran MPC on XP and 7 and it was great.

Pumping your ram up to 2gig would be a cheap process to ensure memory isn't an issue when playing back tough videos such as HD and high bitrate vids.
fauxpas is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2009, 02:34 PM   #3 (permalink)
Junior Member

Thanks fauxpass, and how much is the memory upgrade cost? I am from Argentina and I ´m afraid here the memory isn´t cheap. For example the HP mini 2140 cost here aprox 800 american dollars :x
Old 09-06-2009, 05:50 AM   #4 (permalink)
Senior Member

Send a message via MSN to fauxpas

$30 US.

Heaps on ebay... like THIS one... Just search for 2gig sodimm 800

fauxpas is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2009, 03:20 PM   #5 (permalink)
Junior Member

Quote:
Originally Posted by sonyleo
Thanks fauxpass, and how much is the memory upgrade cost? I am from Argentina and I ´m afraid here the memory isn´t cheap. For example the HP mini 2140 cost here aprox 800 american dollars :x
Hi sonyleo, try with the VLC media player, it's compact and it includes most of the codecs needed for today's format playback.
Y busca en Mercadolibre, siempre hay memorias baratas por ahì. Ponele Kingston que es lo mejorcito que se puede conseguir por acá. ¿De que parte de Argentina sos?.
Saludos.
Zim_256 is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2009, 03:13 PM   #6 (permalink)
Junior Member

Thanks again fauxpas.
Gracias Zim_256, soy de Rosario. La Mini la compré hace unos meses, estoy comfforme pero pensé que iba a ser mas agil o rapida, pero para lo basico esta bien.
Ponerle una memoria de 2gb me beneficiaria en que en particular? Vos cual tenes?
Le desconecte el bluetooth para que gaste menos bateria y le desactive algunos servicios del xp que no se usan para liberar apenas un poco de memoria.
Saludos.
Old 09-14-2009, 12:39 AM   #7 (permalink)
Junior Member

Instalale microXP que va volando y mientras la estés usando normalmente, con internet, musica y todos los programas que usas normalmente abiertos, apretá CTL+ALT+DEL y andá al administrador de tareas, abrí en la pestaña de Rendimiento y fijate cuanta memoria en uso indica, si está a menos del 80% de la cantidad de RAM que tiene la PC instalada, no necesitás agregar porque no vas a ganar nada. Si está por arriba de la RAM instalada, agregale urgente porque va a mejorar el rendimiento.
Depende bastante del uso que se le dé a la máquina. Yo en la HP 2133 tengo 512MB y ando sin problemas, usandola normalmente no llega a usar 300MB de la RAM por eso no la actualizo, no se justifica.
Lo que sí me gustaría agregarle es un SSD más grande que el que trae de 4GB pero acá no se consiguen, sólo discos rígidos que si bien son baratos, prefiero SSD que calienta menos en la maquina.
Zim_256 is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2009, 03:09 PM   #8 (permalink)
Junior Member

Teniendo cargado solo el antivirus nod32, en el administrador de tareas en la pestaña rendimiento dice Memoria fisica: 1039724, Disponible: 687392, cache sistema: 385776, uso PF: 221 mb, uso CPU: 2%, Identificadors: 7103, subprocesos: 359, Procesos: 35 y otras cosas. Cual es la que vos me decis?
Estos numeros sin ningun programa corriendo, salvo el antivirus.
Saludos.
Reply

Tags
2133, 2140, bluetooth, hp mini, upgrade, windows

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules